Monday, January 16, 2012

SeMinggu SeBagai GuRu BeRtugas...

mggu lps aku jadi guru bertugas...berganding ngan k.roha... jom, check out tugas2 guru yg duty ni...

1. datang awal ke skul n tekan loceng ( leceh kan kene tekan sendiri....mase aku praktikum kat penang dulu loceng akan bnyi scr otomatik....xyah p tekan.....)

2. waktu rehat kena mkn makanan RMT...then tgk2 jgk murid2 kat kantin...pas bnyi loceng, pantau bebudak kat tapak perhimpunan dulu....pastu suruh diorg b'jln dlm barisan utk ke kelas memasing....( hurm...bebudak ni bkn reti nk jln elok2 dlm barisan....mesti berterabur juge...)

3. kene handle perhimpunan rasmi pd hari isnin jam 5.30 ptg coz aku ngajor sesi ptg ye....( ari isnin mggu lps ujan la pulak....so, xdela perhimpunan...heeee)

4. kene tulis buku laporan bertugas..... spt kat bawah ni...


5. kene balik lambat drpd biase coz kene tggu bebudak balik sume dulu, baru cikgu leh balik... aku ngan k.roha gilir2 tggu...so, xdela 5 hari kene tggu... hurmm...isnin mggu lps ade sorg budak ni lambat balik....aku tggu dkt pukul 7 pon xbalik2 juge...col no mak sedara dia yg dia bg 2 pon xdpt...no x active...so, terpaksela aku anta dia balik umah...dah la jauh... nasib baik la aku dpt patah balik pas anta dia...aku rsau takut aku sesat je...huhu...manela aku penah drive sampai ke situ....hai laaa fazureen...huhu...tiap2 tahun muka adik bradik kamu je yg balik lewat... sian diorg ni coz kecik2 lg mak bapak dh b'cerai...skang duk ngan opah n atuk je....mama n papa duk kat tmpt lain...tp, lagi kesian kat cikgu sbb kene tggu kamu....lagi2 kesian kat anak cikgu sbb terpakse amik lambat kat bs...huuuuuu

6. kene amik tahu pasal budak2 yg de problem...demam ke...jatuh n luka2 ke...bdk2 gaduh ke... 2 sume tugas guru bertugas... (sib baik xde murid yg jatuh or luka2 mase aku b'tugas mggu lps...)

7. okeh...kalo kebetulan mggu kite bertugas 2 ade sambutan ape2, kite yg akan jd pengacaranye ye...:)

ehm...ape lagi erk...2 je kowt...:)


No comments:

Post a Comment