Tuesday, January 31, 2012

DaH MuLa RaSa StReSs...

Assalamualaikum......

dah sebulan start skolah ni dah mule la aku rase stress...stress sbb bnyk keje nk kene setel.. keje bnyk xsiap lg....tiap2 ari ade je keje yg b'tambah... huuu... sumenye salah diriku sndri jgk sbb suke sgt bertangguh wat keje...so, keje yg dah dpt mule2 skolah dulu pon blum siap lagi....dah mai lak keje baru minggu ni....mau x fenin... dah xtau nak mula yg mana.... buat 2 x kena, buat ni x kena....tp, updet blog kena la pulak...hohoho...

hurm..aku updet blog sesaje je...nak luahkan ape yg aku rase skang ni....nk luah kat hubby xleh lak coz hubby keje....tggal la aku berdua ngan niyaz....xkan lah aku nk luahkan perasaan aku kat niyaz kowt...kang niyaz kate ibu dia xbetul lak...hak3...so,, inilah medium aku utk meluahkan perasaan... di belog ku yg cumil ni....cumil kerr???...lantaklah...

td mase nak masuk waktu rehat, fasilinus ade dtg skolah...nk jumpe ngan cikgu2 linus... so, akulah cikgu linus 2...dah aku xsempat g kantin td...mintak tlg k.zu tapaukan mee goreng n milo...tq k.zue... td, fasilinus saje nk memantau tntg murid2 linus je...dah tggal bape org murid linus skang... n dia ade ajar cara2 nk tulis lesson plan terkini....lesson plan kssr + linus...huhu...
nasib baikla dia xmintak nk tgk fail...coz aku lum buat lg...fail thn lepas adela...so, kene buatlah pasni....lame gak bincang2 td...kul 4.15 bru abih....abih waktu free aku...xsempat nk rehat2 jap.. sempat mknmee grg jap...2 pon xsempat abihkan...kul 4.30 dah kene masuk kelas sampaila waktu balik...

otak sgt2lah berserabut di ketika ini....tugas guru bkn semata2 masuk kelas n mengajar aje...tp, nak kena amik tau tntg sume masalah murid2nye...td parents de datang jumpe aku...dia tnye pasal anak dia...anak dia ade masalah ke x... coz anak dia ade ngadu kat dia aku tarik balik jwtn dia sbg ketua kls coz dia gaduh....yup, mmg aku tarik balik jwtn 2 n bg kat org lain coz dia ade gaduh2 ari 2...so, mak dia risaula takut anak dia 2 slalu wat masalah dlm kelas... anak dia xwat masalah dlm kelas...blajar pun ok...cume dia kalo time cikgu xde dlm kelas dia mmg kuat main n gaduh2...huhu...so, terpaksala aku bg jwtn ketua kelas 2 kat budak lain...budak yg memang b'kelayakan... mase sembang2 td, mak dia siap nangis2 dpn aku...aisehhh...aku pulak naik risau...rupe2nye dia teringat kat anak dia yg meninggal bln 11 thn lepas coz lemas... tmpat ktorg berdiri mase sembang td mmg bleh nampak skolah anak dia 2...skolah menengah... so, dia rase sedihla...yela...sape xsedih kan kehilangan anak... sian pulak aku tgk parent 2 td....huuuu...dah la dia pon xbape chat...so, aku ckap la kat akak 2, jgn memikir sgt...anak dia ok...cume biaselah, budak2 ni sukeeee sgt main2...hurm...

ouhhhh....bnyk lagi keje nak kene wat ni...minit mesyuarat rmt, fail rmt, buku register yg masih blum sempurna, fail linus n ofcoz lesson plan...huuuuu

okeh...nak wat kejeee...
daaaaa...


No comments:

Post a Comment