Wednesday, January 4, 2012

RaBu YaNg KeLaM KaBut

ari ni pagi2 lagi dah siap2 nak bawak niyaz g klinik...monthly check up utk 4 bln... dah la mlm tadi tdo kul 3 lbih...mau x fenin kpale...2la...sape soh wat keje last minute kan...last2 diri sndri gak la yg kepenatan....huuu... dkt2 pukul 9 barula ktorg gerak ke kk stiawan.... hrp2 xramai org... Alhamdulillah mmg org xramai sgt... mase nak timbang berat n ukur panjang niyaz 2 aku xyah tggu lame...tp taim nk jumpe doc 2 yg kene tggu lameee giler...hadoi...dh la aku xsuke menunggu lelame... akhirnya kul 10 lebih jgkla selesai sumenye....sib baik ari ni niyaz xkene cucuk...


budak demok ni dah 7.0 kg okeh...patutla sakit sgt2 pinggang ni kalo dukung dia lame2...huhuhu
kalo riba dia lame2 pon sure lenguh tangan....adeiii...berat tol la nak ibu neh...


dlm kete cam biasela....ibu xabih2 nak m'gedik...niyaz wat dunno je okey...hahaha... maleh dia nk melayan ibunya yg prasan comey...kah3



okey...lps g klinik td...ktorg g bank coz nak bayor ansuran kete...hubby g bayor...aku n niyaz tggu dlm kete je...


pas g bank...ktorg ke manjaku stiawan utk beli brg2 niyaz yg nak letak kat umah pengasuh...mmg kelam kabut, ari ni nk anta pengasuh ari ni gak la baru cbuk nak beli susu, mandian,shampoo,pampers,minyak yu yi, bedak n so on lah... pas selesai m'beli, ktorg pon m'belah lah ke kedai sebelah coz nak cari bakul/raga utk letak brg2 niyaz kat umah pengasuh....fuhhh....penat... lps 2, hbby ajak g basuh kete dlu...basuh otomatik je coz kete agak kotor....biasela kete kaler putih ni kotor ckit pon sgt2 m'nampakkan kehudusannye....adeii...


ok...slps selesai m'beli belah n basuh kete....aku ajak hubby g manjung parade lak (ntah, btul ke x name kedai ni...lupe dah...) utk menyelesaikan urusan tntg keje aku ler.... dushhhh... ari ni start skolah, ari ni jgkla bru nak fotostat jadua waktu murid n binding rpt dsb....mmg kelam kelibut... siap kena perli ngan hubby lagi...cuti bnyk ari, baru ari ni nak siapkan sume 2...hadoiii...padan muke aku kan....sabor2....


time hubby lak dukung dak demok ni coz ibu dah rase cam nak patah pinggang okeh... abi lak baru dukung kejap dah ngadu2 lenguh tangan...act, tgn dia kene sengat ngan temingat ms kat kg ri 2...sbb 2 lenguh...heeee...okeh, slps selesai urusan aku m'binding n m'fotokopi, ktorg pon terus cari kedai mkn coz nak tapau nasi...lapar giler td coz xsarapan ape2...dlm p'jalanan nk balik umah 2, aku cakap2 ngan hubby...

"abg, leh x ari ni abg anta ayg g skolah? ayg takut xsempatla nak g sendiri...tkot lmbt..."
"ehmmm...abg mls la nak anta ayg...nnt esok2 pon ayg suruh abg anta...."
"xdela bang...ari ni je..."
"yela 2..."

huhu....dah sampai umah...mase tgh mkn2 tu barula hubby tnye aku...

"ayg nak abg anta ke?"
"nakla..."
"tp kene naik motor la...abg mls bawak kete..."
"ok....xkisah...."

yahooo....hubby anta...lps mkn2, siap2...ktorg anta niyaz g umah pengasuh...pastu, merempitlah hubby n aku ke skolah....:)


p/s: sedihnya tinggal niyaz kat umah pengasuh...:(

No comments:

Post a Comment