Wednesday, January 18, 2012

MaCam2....

xtau nak letak tajuk ape entri kali ni...so, buh macam2 la coz mcm2 aku nak citer ni... ehehe... mcm bnyk benda lak aku nak membebel kan.... okeh, aku nak bebel pasal ape yg berlaku pd hari ni la....opppsss....hari semalam (selasa) coz skang dah masuk ari rabu yer...

hurmm...pagi td dgn semangat aku nak print koje2 yg dah aku setel semalam... tp bile print je tulisannye b'belang2...menandakan ink dah kureng...so, aku pun sedutla ink (printer yg jenis ink kat luar 2)....sedut punye sedut...bnyk kali le jgk...so, tryla print tp still b'belang2...adoii... time aku nak print bende penting, time ni la printer wat problem.... so, aku pon belek2 la wayar ink 2...smpai ke tank ink kaler itam 2 aku tgk dah kosong...alahai...patutla aku sedut xbleh juge...rupe2nye ink dah abis...dushhhh....1 tumbukan utk aku krn kemengongan diri sndiri...hoho

so, aku amik kptusan utk print kat kedai aje...kene kuar awal la ckit drpd biase....siap2...dlm kul 11.30 pg, aku kuar dr umah...anta niyaz umah bs dulu...then, panaskan enjin kete barang saploh mnit...pastu brooom2 la aku ke lumut....sampai dpn kedai 2 aku tgk parking dah penuh... so, aku parking la jauh ckit kat tmpt parking yg disediakan dkt2 dgn BSN tu... selesai parking kete, aku pon cpt2 la ke kedai 2...alamak, dlm kedai ni terserempak le pulak dgn sorg pompuan ni...gayenye cam blagak la sgt...mentang2la cikgu...helloooo...aku pun cikgu okeh!... tp aku x rase nk blagak pon...hohoho... okeh, selesai memerint n m'beli belah (kertas a4 warne + salotape + marker pen + pen hitam + pembaris + kertas a4 yg bercorak dlm 20 keping)....aku pon g ler kat tmpt aku parking kete td...dr jauh aku dah nmpk ade surat cinta terselit kat wiper kete... huhuhu...aku kena kompoun dowh sbb xletak kupon atas dashboard....huhu...sabor je le...


xpasal2 kene kompoun...huuu


so....aku pon drive ke skul mcm biase...ari ni kat skolah ade 1 kejadian yg x diingini berlaku.... lps waktu rehat, ade sorang budak tahun 2 jatuh kat dlm kelas coz ditolak oleh kwnnye... akibatnya, tangan dia patah okeh....mmg nampak sgt2 tangan dia 2 terkulai...pastu lengan dia dah bengkak.... kami cikgu2 semua pakat2 pucat muka...t'kejut weh....sepanjang aku bergelar cikgu (baru masuk tahun ke-3 je pun...hihi....) xpernah lagi la aku tgk budak sampai patah tangan cenggitu....kalo luka2 or terseliuh 2 biasela....hurm...biasela budak2 kan...lari2, tolak2 n jatuh2 tu mmg perkara biaselah....2 xkira gaduh2 lagi 2....mmg cikgu xmampu nak kawal sume murid.... penin dibuatnye....itulah cabarannye menjadi sorg guru....tp best!

ok...abih waktu skul, aku pon balikla...dlm hati dok pikir cam manela mlm ni coz hubby keje...mesti aku takut duk berdua je ngan niyaz...sabor je la...sampai apartment, lif lak xleh gune...ntah ape prob xtau la...terpaksela aku menapak ke tgkat 3 utk ambik niyaz kat bs...then menapak lagi 1 floor ke tgkat 4 (umah aku ler)....semput weh....dgn m'galas beg, m'dukung niyaz n tgn kiri pgg beg niyaz....huhu...sempuuuttt... sampai je dpn umah aku tgk mcm kasut hubby je... so, bgla salam...then hubby bukak....katenye dia xyah duty coz ade org yg duty... yuhuuuu...bestnye... xdela aku takut mlm ni........:)

dah2...mase utk wat keje lak...bnyk keje menanti nuuuuu...

daaa..


p/s: happy sgt2 tgk bola ngan hubby kat dpn tv....lagi2 happy coz perak menang lawan nogori...:)

No comments:

Post a Comment