Thursday, January 5, 2012

1st DaY SkuL...

semalam (rabu) dah start sekolah... utk ari pertama ni aku mintak hubby tolong antarkan aku g skolah...heeee...tp, hari2 berikutnya aku kene drive sndiri la...alamaks...dah 4 bln xdrive ni... kete auto je pon...tp memandangkan lesen baru setahun jagung so agak b'debor2 jgkla nk drive... drive 2 aku ok je...cume aku malas time nak parking la...aku lemah bab parking2 ni okeh...padahal mase blaja kete dulu, cikgu yg ajar aku 2 slalu puji aku pandei parking...hik3

ok. dah melalut.

1st day smlm aku sampai skul dlm kul 12.30... mcm biase, sampai je skul kene tulis name dulu kat pjbt...name aku yg ke-4...so, antara yg terawal gak la smlm...heeee...pastu masuk bilik guru...alamak, krusi aku xde...aku cilok krusi cikgu baru yg tgh cuti b'salin 2....huahua... sambil2 tggu pukul 1.10 utk masuk kelas, aku wat2 busy tgk buku rph...hik3...bla kul 1.05 pm je loceng bnyi... kul 1.10 dah kene masuk kelas...kelas 2K utk subjek BM... bdk2 2K mmg aku x penah ajar sblum ni... hari pertame nampak diorg cam okla... xtaula esok2 cm mane nnt...td ade gak bdk kls ni yg nangis nak ikut mak dia balik...alasannye, coz dia xde kwn...sume kwn2 dia kelas lain...hurmm...sabor je la... abih je waktu BM kat kelas 2K ni sambung lak kat kelas 3B...subjek BM jgk...xleh ngajor ape2 lg coz diorg ramai yg xbwk buku teks... bdk kls 3B ni aku dah penah ngajar diorg tahun lps...so, dah kenal dah pe'el masing2....mase ni jgk aku edarkan jadual waktu kat diorg..esok senang diorg dah bleh bwk buku ikut jadual...okeh, lps abih kelas ni waktu utk rehat....sukaaaa...haha

tahun ni tender kantin dah bertukar...dulu cikmat skang en zam kot....td mkn nasi briyani (xjadi diet...huh) n mnum nescafe suam yg sgt2 la manisnye...huuuuuuu...lps rehat barula sempat g surau utk solat zuhur...after solat, aku masuk bilik boss (bilik spbt la) utk amik buku2 aktiviti....sbg guru kelas aku kena la urus pasal buku2 ni...aku guru kelas 3B...kul 4.30, aku panggil murid2 aku ni utk angkut buku2 aktiviti 2 masuk ke dlm kelas... then aku edarkan bku2 tu kat diorg....ramai lagi yg xmai skul ari ni...so, aku buku aktiviti utk diorg ni aku simpan kat meja aku dlm bilik guru..


pembahagian buku aktiviti...


abih kelas kul 5.30....mase utk balik...sblum balik aku solat asar dulu kat surau skolah... abih je solat hubby dah col...nk bgtau dia dah sampai la 2....aku jenguk kat koridor mmg dia dah de kat bwh tgh tggu aku.....heeee

hmmm...1st day skolah mmg meletihkan....dgn cuaca panas td aku btul2 dahaga...dah la xbwk bekal air...esok kene bwk le jwbnye...haus gile okeh....

ok...ape pulak yg menanti aku di hari ke-2 ye???


No comments:

Post a Comment