Wednesday, November 23, 2011

SaAt2 aKu diSaHKan HaMiL

kejadian ni dah lame berlaku...aku sendiri pon dah selamat melahirkan seorang baby boy... saje je aku wat entri ni..smoga besar nnt bila niyaz bace blog ibu, dia akan tahu betapa kehadirannya amat2 dinantikan oleh ibu n abi...:)

sebenarnya, aku n hubby boleh dikatakan lambat jugak le nak timang anak...ktorg kawin end of 2008...bln disember...rezeki ALLAH, aku diterima masuk ke institut perguruan (maktab) utk mengikuti kursus perguruan lepasan ijazah (KPLI) pd awal tahun 2009...org kate rezki kawin...hehe...kursus ni mengambil mase setahun n tdk dibenarkan mengandung... terpaksala aku ngan hubby m'buang keinginan utk menimang baby...so, sbg langkah berjaga2, aku ambil pil perancang...huhu...

ade kawan2 aku ckp, bla dah ambil pil perancang, bla kita stop badan akan naik n susah nak mengandung...takut jugak aku dgr...hurm...ape2 pon aku redha je...rezki ni semua Allah yg tentukan...kalau Dia xnak bagi rezki aku redha, n kalau Dia bagi aku amat2 bersyukur... bln 10 tahun 2009, aku stop amik pil perancang... mmg betul kate org,badan aku mmg naik mendadak dari 46kg naik ke 54kg n aku susah nak mengandung...sgt cemburu tgk kwn2 1 maktab yg dah mengandung...ms konvo masing2 pakat bawak perut...aku je yg belum..lemak je bnyk..huhu...sedih jgk bla ada yg b'tanya bla nak timang baby..apakan daya belum ada rezki...

dah setahun lebih aku stop amik pil perancang barula aku b'jaya mengandung... aku ingat lg,ujung tahun lepas aku asyik dmm mlm...selsema n batuk skali.... mase 2 dah lewat period smggu lebih tp aku wat xtau je...dah mls nak beli alat pregnancy test 2...sblum ni dah belas kali aku bli bnda 2 utk test pregnancy...asal period lewat smggu ke 2 mggu ke aku cek...semua negatif je...sampai aku pernah g scan coz xperiod 2 mggu..tup2, esoknya aku period...huhu...sedih n nangis2 tiapkali cek negatif...hubby le tukang pujuknye...huhu...

b'balik pade cerita tadi....oleh kerana aku slalu dmm mlm + batuk n selsema...hubby ajak aku g klinik yasmin..tp klinik 2 tutup coz cuti tahun baru....so,hubby ajak beli ubat kat farmasi je... mase hubby beli ubat 2,aku tggu dlm kete je...bla hubby masuk kete,bkn dia beli ubat tp beli pregnancy test...hehe...hubby kate dia tnye org kat farmasi 2 ubat utk dmm...pastu dia ckp kat org 2 yg aku dah lewat period...so,org 2 kate better test pregnancy dulu...kalo dah cnfm xpregnant baru beli ubat...so,dipendekkan cerita..pagi esoknye (02/01/2011) aku wat pregnancy test 2...dlm hati xm'harap ape2...serius mmg aku xharap ape2 langsung...bla dah test...aikkkk,mcm naik 2 line je..mulut tetiba t'senyum...heeee...mase 2 hubby xde...dia kat tempat keje....dgn segera aku col dia...terlalu excited sampai xsempat nak tggu dia balik...hehe

aku:
"abg, ayg dah cek"

hubby:
"yeke...cam mane?"

aku:
"ayg tgk mcm 2 line je bang...tp 1 line 2 cam kabur ckit"

hubby:
"yeke..." dgn nada yg sgt teruja n happy...

aku:
"nanti ayg mms gambo kat abg ek"

hubby:
"ok2..." dgn nada yg masih happy...:)

so aku pun snap gambar pregnancy test 2 n send kat hubby...hubby reply dgn ringkas n amat2 bermakna...

"Alhamdulillah..."

xlame pastu hubby balik keje...ikutkan hati,hubby kate sampai umah je terus dia nak poluk aku...tp xjadi...haha...coz lif rosak..so dia t'paksa panjat tgga hgga ke tgkat 5...xjadi dia nak peluk aku coz badan dia dah b'peluh2...hehe...dia hanya mampu pgg perut aku...heeeeee... esoknya, kami g klinik utk wat pengesahan....lagi skali aku wat pregnancy test 2 kat klinik...Alhamdulillah, Dr sahkan aku mengandung 5weeks...sgt2 happy...my hubby lagila happy cume dia kate dia xnak terlalu excited sbb masih baru....Alhamdulillah, dgn izin Allah proses kehamilan aku b'jalan dgn lancar n aku selamat melahirkan seorg putera...kini, aku n hubby sgt bahagia b'gelar Ibu n Abi kpd anak kami Muhammad Shafiy Niyaz.....


02 januari 2011...hari yg paling gumbira dlm hdupku...TQ ALLAH..


p/s: oooppsss...panjang lak entri kali ni...heheheh

No comments:

Post a Comment