Friday, December 9, 2011

'PeRkaHwiNan JaRaK JauH'

tgh hari td tgk wanita hari ini...topiknye perkahwinan jarak jauh @pjj...sgt2 tabik spring la pada sape2 yg berada dlm situasi pjj ni... bkn sng nak hidup b'jauhan dgn suami ni....tambah2 kalo dah ade anak..sume hal kite kena wat sendiri... kalo aku dlm situasi ni mmg aku xmampu...huk3... act, aku pun pernah mengalami situasi pjj ni... mase 2 tahun 2009...aku baru je kawin ngan hubby time 2...bln disember 2008 aku kawin, awal 2009 aku dpt sambung wat KPLI kat maktab di penang... so, masih dlm mood pengantin baru aku dah kena b'jauhan ngan hubby....hubby di lumut aku di penang....huhu...w'pon penang-lumut xjauh sgt, dlm 3 jam je...aku ttp rase peritnye hdup b'jauhan...tiap2 hari rindu sgt kat hubby...dgn aktvt n esemen yg t'lalu bnyk mase kat maktab 2 buat aku rase sgt2 tension....huhu...

dats y tiap2 weekend aku akan balik lumut..kalo de aktvt ari sabtu je aku xbalik lumut...aku balik naik bus lak 2...nak tggu hubby dtg penang susah skit coz dia keje selang sehari...ujung mggu tu sabtu @ ahad dia akan keje....susah la kan nk ke penang...so,aku yg akan b'korban utk ke lumut....aku xkisah pon aku sggup b'korban coz aku sgt rindu pd my hubby...n aku akan rase happy sgt2 bile di samping hubby...lagipun kat lumut weols dah de umah...kalo kat penang, kene check in hotel le...huhu... kdg2 tu hubby xbagi gak aku balik tetiap mggu coz dia kate nanti aku penat berulang alik naik bus penang-lumut... tp aku ni ttp degil nak balik... sampai pernah 1 hari 2 aku nak balik jgk w'pon hubby xbagi coz tiket penang-lumut dah abih... aku nekad amik tiket penang-ipoh...sampai ipoh dlm kul 12tgh mlm...sampai je ipoh aku col hubby bgtau dia yg aku de kat ipoh...marah le dia coz aku xbgtau amik tiket ke ipoh...hu3...dah la mase tu dia tgh keje (duty)...so, sape nak amik aku kat ipoh 2...dah la tgh mlm dah,bahaya lak tu sorg2... sib baik masih ade bus lg ke lumut dlm kul 2 am....so, aku naik la bus 2...sampai lumut kul 3 pagi (sabtu)... ptg sabtu tu dlm kul 2pm aku dah kene balik penang...coz ari ahad aku de hal kat penang...see, xsampai 1 hari pon aku kat lumut 2...demi rindukan hubby aku sggup wat keje agak gilos ni okeh...huhuhu...

hurm...mase kat penang dulu hari jumaat la paling ditunggu2...hehe...sgt2 seronok bile hari jumaat m'jelma coz leh balik lumut...heeee...dan...hari ahad hari paling xbest coz kena balik penang....huhu...kalo tiba hari ahad 2, awal2 lagi aku dah sedih dah...sampai nangis2 tiap kali nak b'pisah...huk3...sedey2....sbb 2 aku xsanggup dok b'jauhan dgn suami...aku dah rase peritnye merindu....n rase peritnye bile xde insan yg sggup dgr masalah kite...n teman b'bual kite xde...w'pon bleh gayut kat tepon tp still xbest...Alhamdulillah, Allah tu sgt adil...aku dpt posting di seri manjung...sgt dkt ngan hubby...bleh dah duk skali...skolah ngan umah pon dlm 15 mnit je...sgt2 happy...setahun di maktab kami dh b'jauhan, bla posting aku dah dpt duk skali ngan hubby....seronok sgt2 okehh..:)


abang,
jarak yg memisahkan xkan pernah sesekali melunturkan kasih sayang kita....sebaliknya, ia akan meneguhkan lagi tugu cinta kita....
(fuyyooo...ayat sgt taching okeh....:)

p/s: sentiasa m'doakan agar kawan2 aku yg masih b'jauhan dgn suami skrg ni akan dpt juge duk sekali ngan suami masing2 suatu hari nanti.... bnyk2 bersabar ye ina, nik, shila, kuna dll....bnyk dugaannye hdup b'jauhan ni....insyaALLAH, ade rezki utk kalian semua nnti utk berada di sisi suami...amin.

No comments:

Post a Comment