Thursday, December 8, 2011

BaWak NiYaz g kLiNik

ptg tadi dlm kul 3 aku n hb bwk niyaz g klinik...kali ni sesaje ktorg g ptg lak...lagipun, sng hubby nak amik excuse...ingtkan ptg2 x ramai org, tp ramai juge...huhu...tp xlame sgt la aku tggu... cek baby ni xmcm mase cek pregnancy dulu....lame giler...harus 2,3 jam aku kat klinik dulu...sampai pening2 kpala coz lame menunggu...ok2, stop citer lame...hehe... sambung balik citer ptg td....

okeh, sampai je kat klinik aku letak la kad baby dkt kaunter...then, xlame pastu name muhammad shafiy niyaz pon dipanggil...nape ek susah benor org nak sebut name niyaz ni...hehe...2,3 kali nurse 2 bace name niyaz....act, bkn nurse je ssh nk sebut name dia, opah2 n atuk dia pon t'geliat lagi nak sebut name dia....2la, name canggih sgt...haha...k lah, sambung balik... bla name niyaz dpanggil aku pon bwk la dia utk ditimbang.... siap bukak pampers aku pon letak le dia ats penimbang..."6.5 kg berat anak puan"...makk aiii...patutla lenguh2 tgn ibu bla dukung niyaz...smakin berat dia... sib baik la mase timbang td dia xkencing atas penimbang 2...risau aku coz mase dia umur sebulan dulu dia dah pernah kencing atas penimbang....hehehe... ok, siap timbang aku duduk balik kat kerusi aku...tggu name dipanggil lagi skali utk masuk ke bilik n di intebiu oleh misi...mak aaii ayat ibu...mmg xbley blah...kate cikgu bm, tp ayat tonggang langgang...hihihi

okeh...akhirnye, name dipanggil...dpt no 2074...jadi bilik intebiu ibu n misi ialah bilik no 2.... so, aku letak la kad baby kat pintu masuk bilik 2 tu...xlame pastu, tibala giliran aku...so, b'dukunglah niyaz di lengan ibu & masuk ke bilik no 2...aisehh ayat???##$$$$%%....buat2 paham jela yerk... dan sesi intebiu pon bermula....:

nurse: baby brape bulan?
aku: 3 bulan...
nurse: semangatnye bdn dia...
aku: senyum2 kambing....:)
nurse: minum susu ape?
aku: lactogen...
nurse: susu ibu?
aku: dia xnak mnum susu ibu...dia xpandai...dia suka ngamuk2 taim mnum...kejap je dia mnum ari 2..dlm 20 ari...
nurse: rugila kalo dia xnak mnum susu ibu
aku: wat muke sedey...yess,aku tau...rugi...tp nak wat cane dia xmau...huk3
nurse: tgk berat bdn dia ni kena jage2 ckit...takut naik line merah...kalo dah naik susah dah nak turun... (sambil2 tunjuk kad p'kmbgn baby kat aku...line merah 2 line obesiti)
aku: yeke nurse...(wat2 t'kejut)
nurse: baby chat hari ni?
aku: dia selsema ni...dah 3 ari...dah bg dia mnum syrup panadol...

bnyk lg yg aku sembang2 ngan nurse ni...tp mls nak taip kat cni..penat...hehe...dipendekkan citer, lepas cek suhu bdn niyaz, nurse ckp suhu bdn dia normal...xdemam...so,bleh cucuk ari ni...ni yg aku paling xsanggup ni...tgk niyaz kene cucuk...huhu...sian tgk dia nangis sakit...isk3...

so, lps kuar dr bilik no 2, aku letak lak kad baby dlm bilik no 5, bilik suntikan... sambil2 tggu name dipanggil, aku duk la ats krusi kat luar bilik...mase ni niyaz dah lena...act, mase dlm bilik no.2 tadi lagi dia dah lena....then, name niyaz dipanggil...aku masuk bilik n duduk atas krusi... niyaz still tdo...aku kejut2kan dia soh dia bangun...tp dia ttp tdo...aku saje nak bg dia jage takut nnt bla cucuk dia t'kejut...niyaz ttp tdo...so,xpelah...cucuk je la w'pon dia tgh tdo... mase nurse cucuk 2, dia bukak mate n muka dia cam t'kejut...tp yg bestnye dia xnangis langsung....xbnyi pon suara dia...wow, heronye anak ibu ni....heeeeee...pas cucuk, weols pon balik..next appointment 4/1 thn dpn...hari p'tame sesi p'sekolahan utk thn 2012..huk3


ni la klinik kesihatan sitiawan...nampak cam xde org je kan...act,kt dpn ni bnyk tul kete yg parking...org pon ramai kat dlm....saje amik pic dr tepi...snap pic ni pon dr dlm kete je sambil riba niyaz....heee


niyaz lps cucuk...ni dlm kete dah nak balik...sian dia masih ngantuk...


sblum balik cuci kete dulu....dah kotor sgt dah miss J ibu...heheh


baby 6.5kg ibu ni dlm kete otw balik....geramnye tgk penumbuk dia 2...hehe...besor...suke lak 2 masukkan penumbuk dia dlm mulut....:)


lps mkn ubat...mule la nak lena...hehe...mlm ni dia bngun utk mnum susu je then sambung tdo balik....hehehe


ok...thats all......daaaa

No comments:

Post a Comment