Thursday, November 24, 2011

NiYaz BuDak BaiK

kali ni aku nak bercerita ckit tntg anak bujang aku ni...hehehe...mcm dah besor je niyaz ni ibu panggil anak bujang...haha...niyaz skang dah 2 bln lbih...xlama lg masuk le 3 bln... Alhamdulillah, setakat ni mmg mudah nak jaga niyaz....dia xsuka merengek xtentu pasal...kalo nangis pon time dia nak susu n xselesa ngan pampers dia... adela jgk time ngade2 dia nak soh kita riba, tp xlame pon..kejap je...mgkin dia boring asyik baring ats tilam je...huhu....mase aku tulis entri ni pon dia ade kat atas tilam sebelah aku ni...asyik tgk tv...heeee...xtacau ibu pon..so,blehla ibu updet blog...:)


sedapnye dia tdo dlm buai....

mase kat kg dulu...opahnye adela buat buai utk niyaz... mmg dia tdo lame dlm buai ni....runsing gak aku...yela, aku risau nanti balik lumut dia nak berbuai jgk....susah aku nak bwk dia jln2 ke mane2 nnt...jenuh nk angkut ngan buai skali.....huhu...kwn2 pon ramai nasihat jgn ajar dia tdo buai...susah...hubby pon xkasi...tp,opah dia dah smgt wat buai, xkan kite xnak bg niyaz tdo lak dlm 2...so, aku tdokan niyaz jgk dlm buai ms kat kg...

tdo lena...tp,dia suke sgt tdo pusing kpala belah kanan...huhu

tapi, Alhamdulillah bla balik umah ktorg kat Lumut ni dia mau tdo atas tilam....senang lak 2 nak tdo...kalo mlm2 tu kul 8 @ 9 dia dah lena...hehe...nnt kul 1 @ 2 pagi dia akan jage utk mnum susu...dah abih mnum susu dia tdo balik...pastu kul 5@ 6 pg lak dia bngun nak susu... sgt senang jg dak tecik ni...slalu aku tukar pampers dia kul 12 mlm, dia ttp xsedar/jaga...lena btul dia tdo...heheh

lasak tul bla tdo...dia dah nak kuar kelambu....hehe...so,kat lumut ibu xgune kelambu coz kt cni xde nyamuk...kalo kat kg still kene gune coz nyamuk bnyk....


tgk 2...sempat lagi dia senyum...padahal kpala dah kena lantai...kalo tdo, xberpusing xsah..haha


ni mase dlm kete otw nk balik kg...mase ni dia wat perangai...ibu pegang pon dia xnak...rupe2nye dia rimas ngan topi dia 2....t'pakse la ibu bukak ckit topi 2...nak bukak sume xleh coz nnt kpala niyaz sejuk kene aircond...


suka tul wat mulut nganga camni...heheh...*anak buwung*


skang ni dia suke m'cebik...heee...ibu suka tul usik dia bg dia cebik cenggini..haha


niyaz....penghibur hati ibu n abi....luv u so much syg...mmmuaahhhh


p/s: Alhamdulillah....syukurku dikurniakan anak yg mudah dijaga...hrp2 pasni niyaz sentiasa jd budak baik ya cyg....hehe...smoga Niyaz membesar jadi anak yg baik n taat pd ALLAH swt & kedua ibu n bapanya...amin.

No comments:

Post a Comment