Friday, March 2, 2012

ALaHai En HuBBy...^____^

ari ni rase cam nk bercerita tntg en hubby aku....mylove n mysoulmate...heee... hubby aku ni sukee sgt tau wat kejutan w'pon kekadang kejutan 2 aku dah leh agak...haha...mggu lps dia wat 2 kejutan...mggu ni 1 kejutan...

kejutan 1

mggu lepas, aku balik skolah jer dia sbuk tnye aku....
"ayg, nmpak x motor yg abg nak beli 2 parking kat bawah...(utk mkluman, kami dok apartment...)..dah ade org pakai motor mcm abg nak beli 2...."
aku lak wat dunno je...siap jwb...
"xprasan pon...ayg bknnye tau abg nk beli motor camne..."
"kan abg dah tunjuk kat ayg ari 2"....dia mmg pernah tunjuk motor yg dia nk beli 2 mase ktorg kuar ke manjung itu ari...
"lupa la...." senang je aku jwb....
esoknye dia tnye lagi....aku ttp wat dunno...
pastu aku pelik jgk ngan dia ni...asal kuar nk beli barang je mesti dia bwk beg sandang... sbuk la aku tnya...dia jwb raga motor dia dh patah...so, dia kene bwk beg lah coz nak letak barang...
ok fine.
dok esoknye....dia still bwk beg nak g mane2...bla aku tnya. cam biaselah dia kate raga motor dia patah...
tetiba aku t'gerak ati nk tgk hp dia...aku tgk kat photo...ade gambo motor lame dia... aku ckp la kat dia...
"aik abg...ni gambar motor abg...ok je raga nye...xpatah pon..."
pelik lak tgk motor lame dia dok berbaris ngan motor2 lain...mcm kat kedai je gayenye.... so aku tgk le lg gambo2 lain...nah,, ade gambor motor baru kaler oren...so, aku pun jeritla kat dia....
"ooowwhhhh...abg beli motor baru erk...."
dia gelak aje...katenye nk wat surprise kat aku...konon2 nak ajak aku ronda2 naik motor 2 nnt... at last aku dah tau dlu....rupe2nye motor dia la yg dia slalu tnye aku nmpk x motor yg dia nak beli kat parking...haiiilaaaa en hubby...hee


patutla dia bwk beg nak g mane2....rupe2nye motor dia mase ni xde raga lagi...
skang dah ade...:)


motor lame en hubby....sudah dijual....sedih pulok tgk motor ni...motor yg bnyk berjasa pada aku di awl2 aku posting dulu...di saat aku xde lesen kete lagi...setahun jugakla aku merempit ke skolah ngan motor ni...huhuhu


kejutan 2

oleh krn mesin basuh aku dh nyawe2 ikan (tp bleh gune lg tau....), en hubby tnyela...
"yang...kalo nak beli mesin basuh baru, ayg nk yg auto ke manual..."
so, aku jwble...." beli yg manual je la bang...."...
tetiba,bla aku balik skolah...cam biase smpai umah je aku bg salam...aku soh dia bukak pintu...tp dia jerit kat aku kate dia tgh basuh kain...ok...xpela...aku pon bukak la pintu gune kunci yg ade pada aku 2...cam biase letak niyaz atas toto dia...en hubby pon kuar la ke ruang tamu...sibuk dok tnya aku...ade kain x nak basuh...aku ckp yg dlm bakul 2 la...so, aku p salin baju dulu dlm bilik...bla kuar dr bilik...dia still dok tnye...ade bju x nak basuh...so aku pon ikut la dia p dkt mesin basuh 2...spontan aku cakap....
"laaa....abg dah beli mesin basuh baru yer....mana mesin basuh lame 2?..."
dia ckp dia soh cina 2 baiki mesin basuh lame kami 2...so, now mesin basuh lame 2 dah siap dibaiki...jd dua la mesin basuh yg ade kat umah kami skang....yg lame 2 xgune pon...hohoho

kejutan 3

kejutan ni mmg ler wat aku t'kejut banget....ptg rabu ari 2, lps aku balik skolah...cam biase aku g amik niyaz...pastu sampai umah aku bg salam kat hubby...hubby bukak pintu n dia akan amik dukung niyaz...heee..slalunye dia akan letak niyaz kat atas toto...tp kali ni dia kate xleh letak...so, aku amik niyaz n letak atas toto...pastu dia tunjuk luka kat siku dia....then dia ckp..
"abg jatuh motor..."
OMG!!!....aku pon apa lagi....mcm2 soklan la yg terbit kat mulut aku ni...
abg jatuh motor katne? sakit kat mane lagi? mcm mane leh jatuh? abg ok x? dah boh ubat? bile jatuh? nape xbgtau ayg???? hohoho....mcm2 soklan aku tnye....
kate hubby dia jatuh motor kat traffic light manjung...kene langgar ngan motor juge....org yg langgar 2 la salah coz langgar lampu isyarat...dah lampu merah tp dia still jln..so, hubby yg jln coz lampu hijo ni b'langgar la ngan org yg xreti nak patuhi undang2 tu...huuu... siku hubby luka, peha dia ade kesan seret n lutut dia xleh nak bengkok sgt coz sengal2...kate hubby sib baik mase dia jatuh 2 dia guling2kan bdn dia so xdela luka t'seret bnyk sgt...org yg langgar dia 2 dh mntk maaf kat dia...so fine...hrp2 pasni org tuh patuhi la undang2....dia xde luka ape2 pon...en hubby yg luke nye....huuuuuuu


luka sblum disapu ubat....aku ler jd nurse mlm 2...cuci luka n sapu ubat kat luka....


ok...daaa...

No comments:

Post a Comment