Thursday, August 25, 2011

~ 2 maLam di waRd ~

dah lama xupdate blog....ari ni aku nak tulis tntg diri aku yg telah ditahan di wad...huhuhu....ini 1st time aku msuk wad...seumur hidup aku x pernah masuk wad...alhamdulillah,syukur pd Allah sbb mengurniakan aku kesihatan yg baik...

berbalik pd citer aku msuk wad td...hurmm...sabtu mlm ari 2,aku rase pening2 kpala...pastu, baby dlm perut lak kurang bergerak... dia bergerak pon sgt2 lemah...x kuat...so, aku risau sgt2...maklumlah,bby sulung... pastu aku bgtau hubby...hubby lak keje ari 2...dia pon risau....dlm kul 12 mlm dia balik umah...nak bwk aku g hosp..risau punya pasal kan...pastu,hbby bwk aku g hosp sri manjung....sampai sna, kami terus g wad bersalin...adela 2 org doc yg bertugas mlm 2... sorg doc tu comey je mcm bdk form 3...hehe...so,diorg tnya ape mslh aku... n diorg cek jantung bby...alhamdulillah,baby ok...tp,utk pemantauan, aku kene masuk wad...huhu...lagipun,aku pening2....diorg takut tekanan drh aku tggi & dgn mslh kencing manis lg...so,terpaksala aku stay kat wad mlm 2 coz esok baru diorg nk scan baby....sedih je tengok hubby balik tggal aku sorg2 kat spital 2....huk3

pagi esoknya, doc scan baby.... my bby ok....berat dia pon dh 3kg...mmg besor...huhu...doc kate, dia kurang bergerak mgkin sbb dia dh turun ke bwh...so dia ssh nk gerak...n mgkin jgk sbb dia lapar coz aku puasa...so dok dlm wad ni aku xpuasala...huuu...ingtkan dpt balik umah ari ni...tp doc xbagi balik lg...kene duk wad sehari lg..huhu...diorg nak pantau pergerakan baby...tp, baby aku ni aktif betul ms aku kat wad....kejap2 bergerak...sonok kot dia dok wad...hahaha

menakutkan je duk kat wad...yela, asyik dgr org sakit nak bersalin jer...huuu...alhamdulillah, hari isnin aku dpt kuar wad...so,ari isnin 2 aku mc ler...doc ckp kalo aku xbersalin gak dkt2 nak due 2, aku kene masuk wad on 5/9...hrp2 baby ni xkuar lambat sgtla...kuarla pas raye ke ek....heee


*sakitnya kena cucuk kat cni...huuuuuu

* kebetulan geng putri umno wat lawatan kat hosp seri manjung...heheh


* gilerrr gemokkk...huk3


No comments:

Post a Comment