Monday, September 17, 2012

Genap Setahun Usia Anak Ibu ~ Alhamdulillah

Alhamdulillah, anak ibu dah genap setahun pd 3 sept ari tu...maaflah,lambat lak ibu nk updet...biaselaaa, bile pnyakit malassss menyerang...gini le jadinye...huhuh... hurmmm, mcm xcaye je niyaz dah setahun....time fly so fast...mcm baru je ibu lahirkan niyaz...huk3....anak ibu dah besar rupenye...sedey pulok jadinye...:(

5 sept  niyaz ade app kat klinik...utk check up setahun...Alhamdulillah,xde pape prob...beratnye normal, 9kg...cumenye bbrp ari sblum 2 niyaz kene sakit mate...mase g klinik 2,mujurlah sakit matenye dah kurang...tp nurse tnye jgkla niyaz ni sakit mate ke...coz ade taik mate tp matenye dah x merah2... so,aku ckpla dia baru lepas kene sakit mate...then, nurse kate xpe bleh cucuk utk setahun tu... mase nk cucuk 2 bkn main ssh lg...dia xnak aku pegang dia...dia nk aku lpskan dia...dia nk jln2 tawaf klinik....hoho...kali ni cucuk kat bahu sblh kiri...aku peluk niyaz kuat2 smpai dia nangis meronta2..huhu...pastu, nurse cucuk...dia wat biase je... xnangis pon...kuar je dr bilik cucuk tu abi tanye pelik 'aik dah sudah ke....xdgr bunyi nangis pon'...heeee...dia nangis kejap je...tu pun bkn sbb kene cucuk tp sbb ibu peluk dia kuat2...dia rimas...haha...

Alhamdulillah...niyaz skang dah bleh jalan...act, dia bleh jln mase umo dia 10 bln lg...skang dah smakin bijak n bnyk akal...
~ bile aku @ hubby tanye 'sape name shafiy niyaz, angkat tgn...'dia pon akan angkat tgn....:)
~ bile sebut hello je dia akan letak tgn dia kat telinga...konon2 hp...hehe
~ bile aku cari uban hubby, dia akan pukul2 muka abi dia...jeles la tu...abi tdur atas peha ibu...heheh
~ bile aku buat2 marah dia...buat2 xnak kwn dgn dia...dia akan usik2 aku...dia akan b'diri dpn aku n senyum2...konon2 nak usik2 ibu la tu...then, dia akan dtg duduk atas riba aku...smpaila aku senyum ngan dia barula dia aktif dgn keje dia semule...hik3

bnyk lg akal dia...smpai ibu t'lupe...hehe...tp paling geramnye, dia sgt2 malas nak pegang botol susu dia tau...kene suruh pegang bru dia nk pegang...kalo x, jgn hrp dia nk pegang....alahaiiii niyaz...hehehe

happy 1st besday cayang ibu....mmuaahhhh!
SR sponsored by my sis....makteh niyaz lerr...

yummyyyy.....sampai menari2 niyaz mkn...heee

niyaz wif spupu2 nye...bkn besday party pon...just mkn kek je... ni kat umah akak aku kt senawang... mase ni 1hb....awal 2 ari dr besday niyaz...heee


anak ibu yg comelllll

us....sempoi je ibu n abi...pakai kain batik n kain pelekat je okeh...hahaha

budak gomey yg buas.... ibu n abi love u so much....:)



No comments:

Post a Comment