Wednesday, May 9, 2012

MaLang TaK BeRBau....:(

nak story peristiwa yg b'laku pd ari khamis mggu lps...dah lame kan...bru sempat nak updet...huuu... xpelah...okeh, mcm biase,sebelum g skolah aku anta niyaz g umah bs dulu...lepas 2 p panas enjin kete...dlm 10 minit mcm 2...then, aku mule la drive...sangat lancar...tp,tibe2 bile sampai traffic light yg ke-2 lampu dah merah (traffic lite ni mmg jrg lampu merah)...so,aku pon tekan brek la...tetibaaaaa....

duuummmmmmmm....bunyi dentuman kuat dr belakang...alamakkkk,kete aku dah kene langgar....hadoiii...aku ke depan cket...bg lepas traffic light 2...pastu aku stop kete kat ctu...mase 2 mmg jantung aku b'degup2 kencang dah...aku kuar dr kete n p tgk kat blkg kete...ouh,missJ aku dah kemek....huuu...dgn tgn yg t'ketar2, aku call my hubby...t'kejut beruk dia dgr aku kene lggar...pas call hubby, aku call pk petang skolah aku bgtau aku mgkin lambat ke skul coz kete kene langgar...

kete yg lggr missJ aku pon benti kat ctu...4 org chinese laki kuar dr kete...hoho...kete depe kelisa. lagi teruk kemek nye...sampai bonet xleh tutup...lampu dah t'keluar... kejap je tmpat ktorg benti 2 dipenuhi org ramai... mule2, 4 org navy la yg stop kat ctu...katenye, diorg kesian tgk aku sorg2 pompuan kat ctu...so, diorg benti la dok kat ctu sambil tggu my hubby sampai...diorg jgk tolong call polis utk wat report... xlame pastu hubby sampai....so, aku serahkan sumenye pade hubby...hubby soh aku tggu bwh pokok kt seberang jln coz tgh2 jln 2 panas... lame jgkla dok tggu polis dtg amik gambor...aku kene laggar kul 12.30... selesai bincg2 n missJ dbawa ke w'shop kul 1.30... pastu g balai polis lak utk wat report...so, kul 2 jgkla bru selesai sumenye... pastu, hubby anta aku ke skul ngan motor aje la....

hurmmm.....:(

kemek sudaaa....nasib baik cket je...tp still kene tukar bonet baru...


skang ni, missJ still kat w'shop...so, dah 3 ari la hubby anta n ambik aku.... ehmmm, aku rase tragedi tu bleh b'laku ade 2 sebab...sbb pertame, sbb ALLAH menginginkan tragedi 2 berlaku...yg ke-2, mngkin sbb aku yg keluar ke skul ari 2 tanpa bgtau hubby dulu...huuu... rabu mlm khamis tu aku mmg merajuk ngan hubby... pg khamis mase hubby nk p keje pon aku still merajuk ngan dia...xmo ckp ngan dia w'pon mcm2 benda dia dok b'cerita....so, mase nk p skul 2 aku mmg nekad xmau bgtau dia...biasenye, time aku panas enjin kete 2 aku akan b'gayut ngan dia...ari 2 dek krn merajuk aku xcol pon dia bgtau nak p skul...last2, berlakulah tragedi yg xdingini...huuu...ampunkan ayang ye bang...i'm promise, im never do that anymore...

moral of the story....jangan merajuk dengan suami, mintak izin suami sebelum kuar dr rumah....

No comments:

Post a Comment