Monday, February 20, 2012

BiLa aNaK iBu taK SiHat....:(

ari ni aku x g skul...aku amik cuti coz nk jg niyaz yg xshat....xsampai ati nk anta dia kt bs... niyaz dmm + selsema + batuk...tp bdn dia on off...kejap pns kejap sejuk... yg xtahannye dgr dia btuk... batuk b'kahak...dia b'nafas pon bleh dgr bnyi kahak 2....hingus lak sntiase kat hdung 2...sian anak ibu...:(

ptg smlm dh bwk niyaz ke hosp manjung...mule2 ingt nak bwk dia g klinik swasta je...tp ms tgh pns enjin kete 2, t'serempak lak ngan wife kwn hbby...mmg knl la wife kwn hbby ni...ms sembang ngan dia 2 aku ckpla nk bwk niyaz g klinik coz selsema n batuk...pastu dia tnye dah bpe ari selsema...aku ckp le 5 ari (lame kan...ktorg just bg ubat yg dia dpt ms lepas cucuk kat klinik ari 2....huuu)...pastu, dia ckp anak dia dulu 3 ari selsema...pastu bwk p hosp manjung terus kene tahan wad coz paru2 dia dah kene jangkitan kuman...haiishh...aku dgr tu je terus le b'debar2...risaunye la kat niyaz ni... so, ktorng decide nak bwk niyaz g hosp manjung juge....

sampai hosp manjung sib baik la xramai sgt org....dlm setengah jam je la menunggu...biasela hosp krjn kan...2 kira xlame la tu...hehe... ms msuk bilik jumpe doc tu niyaz tdo...doc tnyela, dia mmg slalu tdo n lemah ke sjk btuk n selsema 2...hurm...aku ckpla x...dia mmg ngantok kot ms jmpe doc 2...sbb 2 dia tdo...doc cek suhu bdn dia...dia mmg dmm... pastu cek paru2 n cek tekak dia... doc kate tekak dia de bengkak...tp paru2 dia ok...doc tnye dia nak mnum susu x...aku ckpla dia mnum...so, doc bg pilihan sama ade nak msuk wad @ xnak...aku seboleh2nye xnak la masuk wad...doc kate kalo masuk wad, diorg nak masukkan air dlm bdn niyaz...lagila aku xmau...sakit 2 nk kene cucuk...sian kat niyaz....so, aku ckp kat doc 2 aku xnak bg niyaz masuk wad... so, dok bg ubat...doc suh mkn ubat 2 dulu...dlm mase 2 ari kalo still xsembuh2 jgk doc suh dtg hosp smule....huuuu...

ari ni aku tgk niyaz ok ckit...bdn dia pon dah xbpe panas...cume kahak still ade...n dia msih selsema...hurmmm....tp dia xmerengek sgt...n xlemah sgt...bleh lg gelak2 n jerit2 bile aku usik...hurmm....hrp2 anak ibu cpt sembuh....ni 1st time niyaz xsihat...get well soon dear!


mase tgh tggu giliran kat hosp manjung smlm....dia still main2 n xmcm bdk dmm pon....pas bg susu terus tdo....smpailaa jmpe doc dia tdo....


gambo ptg td...sengih je bile ibu usik....
cepat sembuh ye syg....ibu syg niyaz sgt2....


p/s: niyaz xchat so mlm td xdpt ler nk g konsert kabilah b'sama ustz azhar idrus kat marina island....


No comments:

Post a Comment